Skip to content Skip to footer
Kwaliteit en klachten

Kwaliteit

Onze verloskundigenpraktijk doet er alles aan om aan alle kwaliteitseisen te voldoen. Hier zetten we ons actief voor in en hier laten we ons regelmatig in toetsen.

Zo zijn we ingeschreven in het kwaliteitsregister van onze beroepsvereniging, de KNOV. Om daarin te mogen staan, moet je voldoen aan bepaalde eisen, qua hoeveelheid uren die je werkt en qua hoeveelheid bijscholingen die je volgt.

Ook staan we in het kwaliteitsregister van de echoscopie, de BEN. Ook hierin moeten we aantonen dat de echo’s die we maken van een bepaalde kwaliteit zijn en volgen we de nodige bijscholingen.

Tenslotte staan we ook geregistreerd op de bekwaamheidslijst voor het plaatsen van spiralen bij de KNOV.

Wij staat geregistreerd in het BIG- register (Beroepen Individuele Gezondheidszorg). Door deze inschrijving zijn wij bevoegd ons beroep uit te oefenen en onze beroepstitel te voeren.

Nummer Marcella Pesie: 59066398203
Nummer Joyce van Steeg:

Klacht

Heeft u een klacht? Blijf er niet mee rondlopen

Bespreek je klacht met je verloskundige
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar je je prettiger bij voelt.

We maken graag een aparte afspraak met je. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als je het lastig vindt om het gesprek te voeren, kun je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

Schakel een klachtenfunctionaris in
Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Of wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht?
Neem dan  contact op met de klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionarissen  zijn onpartijdig. Zij bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen. Ze helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Contact met de klachtenfunctionaris

Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl.
De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, je klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met je klacht.
Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Kijk voor meer informatie op de website van de Geschilleninstantie Verloskunde.

Praktijkadres

Koningsweg 4
3762 EC Soest

Spreekuur 035 601 07 93
Spoed 035 601 07 93 (optie 1)
Zorglocaties
Soest
Zorgplein Soest
Dalplein 61
3762 BN Soest
Soesterberg
Medisch Centrum Soesterberg
Buys Ballotlaan 6
3769 GM Soesterberg
Bereken je uitgerekende datum
Wanneer was de 1e dag van je laatste menstruatie?



Aantal dagen van je menstruatie cyclus



Je uitgerekende datum is:

Volg ons op

Verloskundigenpraktijk Soof © 2024. Alle rechten voorbehouden.